tabung shopping!

Thursday 10 November 2011

ragam budak baru nak masuk belajar

ingat tak masa kita mula mula masuk darjah satu dulu, eksaited kemain sebab al maklumla first time nak masuk belajar,nak kenal kawan kawan ramai,boleh beli kasut baru,stoking baru,kasut baru ,semua baru tauu..


paling femess masa dulu beg yang ada roda tu,yang boleh tarik tarik tu,beg besar dari tuan tu..penah tengok?


nahhh! dah la boleh tarik,first day p sekolah plak,so takut la kena bawak apa kan p sekolah,tanya mak 

saya : 'mak,kena bawak apa p sekolah esok?'

mak : 'bawak setiap jenis buku satu dah la' (kan ada banyak jenis buku,buku petak la,buku kosong kat bahagian atas ja la,dan lain2)

saya : iskk takut la nanti cikgu marah la (padahal tak penah jumpa cikgu lagi!)

mak : iskk la,toksah bawak semuala,mana larat galas beg tu satgi

saya : beg tarik la mak (belagak!)


neahhhh belagak takmau dengar cakap mak sangat,gatai sangat nak bawak buku banyak banyak p sekolah esok padahal p kelas ,cikgu hanya buat suai kenai,kenalkan diri masing masing,cesssss,aku ni dah la eksaited nak belajaq (perasan!) last2 balik report kat mak,beg berta nak tarik pon berat buku banyak tambah dengan buku teks yang tebai tu lagi.


mak hanya senyum dan kata 'tu la mak cakap tak mau dengaq' ,aku diam seribu bahasa ,rasa nak sembunyi muka dalam lemari (almari) umah! maluuuu wehhhh


#kesimpulannya,dengar la cakap orang2 tua tambah2 IBU BAPA anda sebab mereka lebeh berpengalaman =)

No comments:

Post a Comment

TABUNG MASA DEPAN