tabung shopping!

Tuesday 15 November 2011

dugaan nak diet

bangun pagi sebab bau makanan yang sedap menusuk hidung masa tengah tidor,bangun dalam keadaan separa sedar sebab hati nak tidor lagi,tapi hidung nak bangun p bau apa la yang sedap sangat bau tu kat dapur,dalam hati dok tau dah mesti mak aku masak sedap sedap feveret aku ni,kalau tak feveret pon jadi feveret sebab dah sedap,semua sedap bila mak aku yang masak. (hampa pon macam tu kan?)


bangun tonyoh2 mata,buang apa yang tak patut melekat kat mata tu,bangun ambil towel,jalan sambil pejam mata.aishhhh dalam hati wangii nya bau makanan ni,mak masak apa,baru ja aku berAZAM nak diet semalam,pagi ni dah terbantut keazaman aku niii..(tapi tak tengok lagi mak masak apa,baru bau dah kalah dahhh)


nak p mandi kena lalu dapor umah aku ni,ni lagi satu lemah,dah kalau nama pon lalu kat dapor umah,bohong sangat la kalau tak lalu dapor tu sekali,siap buat buat tolong mak masak sambil tanya 'ehh mak masak apa ni bau sedap kemain ni?'  mak jawab dengan slumber ja ' mak masak feveret hang la ni,nak bagi hang makan'  neahhhhhhhh!! feveret aku ? sambai udanggggg! (ohh walopon feveret food begitu simple tapi kalau mak aku buat rasa MENYESAI KALAU TAK MAKAN!) wehhhhh qeyau (menangis) la kalau tak makan.mana bolehhh tahan bebb!


lagi satu takkan la tak mau makan,mak dah kata mak masak makanan feveret aku,kang mak kecik hati kalau aku tak makan kan kan? (sedapkan diri yang gemuk ni.huhu)


laju laju lari mandi gosok gigi syampoo(ehh tak),sabun semua keluar siap siap ,laju laju p duduk kat meja makan.   'makkk adik dah siap,nak makannnn!!' (tanpa rasa bersalah makan!)


#pesanan : kalau nak diet tolongla jangan hidu/bau segala jenis masakan ,masakan yang hampa suka ka tak suka ka jangan wehhh,sebab bila hati nak diet tapi mata dok tengok makanan sedap2,jiwa mesti meruntun2 nak makan...sooooo,please laaa kalau nak diet JANGAN SESEKALI LALU DEKAT DAPOR RUMAHHHHH! =(

2 comments:

  1. HAHA sbar jer la . Eh harinih banyak betul topik psal diet la D:

    ReplyDelete
  2. haruuta : yaka banyak org tulis pasal diet?hehe tak sengaja tu..mmg susah nak diet sobs sobs =(

    ReplyDelete

TABUNG MASA DEPAN