tabung shopping!

Tuesday 8 January 2013

after a week!!

ingat tak keazaman aku nak diet bersungguh2 entry before ni,start first january sampai la tujuh january sebab seminggu ja kan.hehe

first day tu yakin boleh makan buah ja,semangat bersiap sebab nak p cafe mahalah sebelah beli buah,lapan hinggit aku beli semua nya untuk bekalan hari first tu sebab dalam diet tips tu kata DIET TAPI JGN BAGI RASA LAPAR..perghhh memang seronoklaaaa aiiii,blh makan sungguh2 buah kan hehe

hari kedua memang parah sebab kena makan sayur,sebab ai ni jenih tak suak sayur ja,yang aku makan pun sayur LEMAK kubis,nampak tu kena ada perkataan LEMAK jugak baru aku nak makan,azabbb hahah
so aku p beli jugak sayur,yang aa kat cafe tu hanyala sayur petola,nasib baik aku boleh jugak makan,seharian makan yang tu jaaa,.oh by the way jangan lupa minum air sampai 3 liter.hari first pun minum air 3 liter ok..

*aku siap minum air guna straw,sambil study (sebab nak exam) sambil sedut air sikit2,haha malas kot nak minum banyak2 sebab nanti nak kena p kencing kerap! sangat kerap!!! nasib baik bilik dekat dengan toilet okeh,kalau tak,memang kencing dalam baldi la,.#eh ok tipo haha

hari ketiga kena makan mix fruits and vege,and ofcourse la aku hanya makan buahhh,dengan alasan sebab cari sayur tak jumpa,hahahah,but seriously aku hanya makan buah,and kalau tak salah hari ni aku makan buah pisang kaki.wohoooooo first time makan selama aku hidup ni,sedap rasa macam ciku

hari keempat kena makan 8 bijik pisang dan minum 3 gelas susu....pergh lagi satu cubaan hebat,susu memang musuh tradisi aku lah,pisang aku hanya makan 2 bijik ja sebab aku minum banyak air sangat dan cepat kenyang(ni serius) dan aku tak minum susu langsung,selalunya aku makan susu dengan cereal so kurang rasa susu tu .(tips untuk yang tak gemarkan susu)

hari kelima ni kena makan one cup of rice @ bihun @ bun , six whole tomatoes..semangat punya pasal aku beli tomato kecil2 tu,tapi harammm tak makan,tak boleh p weh tomato,jadi aku hanya makan buah ja harini

hari keeenam kena makan all vege, one cup of rice .tapi aku hanya makan buahhhhhhh.again buahhhhh

hari ketujuh kena makan one cup of rice fruit juice and vege BUT AGAIN i only eat fruitssssssssssssss!

dan petang hari ketujuh tu aku kemain eksaited nak timbang berat sebab dah rasa baju makin longgar,seluar jean kalau tak pakai belt pun aku meleweh (jatuh) ke bawah,dan kalau ada kawan kejam skit,tarik seluar boleh londeh terus hahaha.ni bukan riak,ni nak share kegembiraan yang aku alami ja..sebab selama aku dok diet ni,bagi aku makan buah ja tak la susah,sebab aku suka makan buah..

berat aku turun 3 kilo!! in a week.actually berat hari first day diet tu aku tak timbang but aku tau berat aku yang sebelum2 ni,dan memang dok maintain macam tu ja berat tu,so aku hilang 3KILOGRAM if tolak dengan berat yang aku yakin berat asal aku tuuu... antara 3-5 kilo!! 

benda ni mesti payah orang  nak percaya tapi buat apa aku nak tipu sebab ni bukan produk kurus yang aku jual pun,so takdak masa nak tipu,ni just nak share sebab aku tau being a fat girl sometime make me stress,because i cannot buy lotsssss of beautiful dress/shirt out there SEBAB NO SIZE! stress tak? 

if ada size pon,bila pakai tak teletak sangat bahu la ,apa la,ada ja yang menyakitkan mata.dannnn masa aku diet ni,aku turun tangga dah tak mengah! so aku sangat selesa,dan rasa 'ya diet ni mungkin berhasil (Sebab dat time tak sampai seminggu diet lagi) so i continue ja diet since eating fruits is not my problem at all'

#tips nak tahan lapar ialah,JANGAN PERGI TEMPAT MAKAN! kalau p tempat makan and tengok orang makan memang azabbb laaa,sebab kita akan terliur,so memang aku avoid dari p kedai amakn selama seminggu tu.

dan lepas seminggu diet ni,kena rest untuk body kita selama 3 hari.,.so i give my self a good reward which is NASI KANDAR ROYAL!! hahaha perghhh terbaikkk ok.

dan yang paling penting diri u sendiri kena control yourself untuk take what food to eat.jadi control yourself.you can do it.

BUT I DONT TAKE ANY RICE DURING THIS DIET.dan jugak buat sit up yang kadang2 buat kadang2 tak buat hehehe (pemalas uolls)

yeahhhhh esok in shaa Allah nak sambung balik diet..


No comments:

Post a Comment

TABUNG MASA DEPAN