tabung shopping!

Monday 31 December 2012

aim!

i have my own aim,but selalu terganggu bila nampak benda ni.aim apa?ofcourse nak jadi fit dan sihat.bila gemok lemah ja jalan,kadang2 sampai takmau berjalan,sebab lemah nak keluar,tak larat nak jalan keluar dari bilik,malas nak bersiap tambah2 sebab rasa 'mana ada baju nak pakaiiiiii' , badan gemok jadi tak da baju yang lawa2 nak pakai. hello seriously tak tipu.ya saya gemok.stress =.= 

nak jugak kurus ,bukan kurus yang berpenyakit yang bila makan jolok tengkuk bagi muntah, i meant kurus yang fit,sihat,kalau naik turun tangga tak da la nak mengah2 ,bernafas ikut mulut tu,cuba bayangkan

so tadi sebabkan orang lain dok sambut new year kat luar bersesak sesak,aku tengah bersesak sesak dalam bilik dengan nota2 kesayangan ni,jadi google la KEVIN ZAHRI,aku tak penah kenal dia pun,and of course dia tak tau pun kewujudan aku ahaha.

aku tengok facebook la ni,kawan aku dok like2 page dia,aku pun try cari apa senaman dia bagi,ada buku dia PANDUAN KURANGAKN 5KG 5 MINGGU tu.so aku google lagi tajuk buku dia,keluarla blog2 orang yang update pasal buku ni.

aku tak penah tau ada orang yang buat blog pasai DIET LIFE diorang dan aku rasa wowwww tersangat motivated sebab akak ni dah kahwin dan ada anak 2/3 orang pon still berdiet gituu,aku yang hanya ada anak tekak ni pun tak semangat2 nak kurus,asal diet ja mesti tak penuh seminggu..

macam akak ni dia ajar DIET DETOX 7 DAYS tu,aku dah tau diet ni,tapi aku tak buat,ALASAN YANG PALING GENIUS AKU BAGI KAT DIRI AKU IALAH NANTILA BUAT KAT RUMAH MASA CUTIIIIII...

bila balik rumah nanti mak masak sedap2 terus aku kata alaaaa takpa la nanti la diet,esok start esokkkkkk dan esokkkkk..

mesti ramai jadi mcm tu kan =( and im also one of food victim! ohhh tempting food,why you so cruel?=(

so tadi terus buka youtube tengok cara exercise kempiskan perut (gila semangat ni!) 8 MINUTES EXERCISE FOR TUMMY = LOSE STOMACH FAT IN A WEEK..NI LINK YOUTUBE EXERCISE TU. aku pun buatla dalam hati aish 8minutes ja punnnnnn,,,

baru buattak sampai 2 minutes,peluh keluar macam aku berjogging suku tasek darulaman tu tau dakkkkkkk...cepat gila keluar peluh,ni serius tak tipo (kena tutup kipas bilik,kalau lagi elok tutup kipas,tingkap,bagi mcm sauna tu,peluh lebihh ) 

nak lagi senang masa nak buat seat up tu,sangkut kaki dekat palang katil tu..dengan bantuan palang tu,memang senangla nak buat seat upp.tadi dekat 50kali kot buat seat up,yang selama ni kalau buat 10 kali pon mengelatt...haha punya berazam nampak takkk keazaman saya!=)

another reason sebab aku nak fit dan kurus dan cantik dan sihat ni sebab akak aku bakal berkahwin bulan February ni,dan mestila aku pun nak nampak anggun jelita menawan ayu gituuuw .(motif sangat kan) haha motif la i nak buat baju ,nak p tempah baju kat Aunty Lucy nanti kena la cepat2 diet!!

DAN ada jugak masalah doktor cakap if you terlalu gemok,payah nak menagndung,happened to my close family.so takut la wehh..so apa kata exercise and diet from now kan!=)

ni blog akak tu..tengokla serius aku terpengaruh! =) http://camelia99htn.blogspot.com 

ni pulak link yang akak ni update pasai DETOX DIET 7DAYS tu TEKAN NIIII,SUNGGUH TAKKAN MENYESALLL HEHE

selamat menyambut tahun 2013 dengan azam yang positif,ubah diri ke arah kebaikan,ubah perangai yang tak berapa nak elok ke arah yang elok la lepas ni.sama2 la kita berubah.aminnn.

No comments:

Post a Comment

TABUNG MASA DEPAN