tabung shopping!

Monday 31 December 2012

31 december 2012

last day in this year.how u spend it? is it just wasted with your sleep time or observing the internet this whole day?hoho. i used to be both.baru remaja bak kata orang2 yang tak diketahui..harini sangat la productive for me,even bangun tak la awal sangat,pukui 9 pagi tu kira habih awal la untuk budak master yang class petang dari pukui 6 sampai 9 malam ni kan.aku hanya productive pada waktu malam gitu.haha.

harini 31 december,aku final exam,first paper on this beautiful Monday.orang lain kemain ada tema nak sambut NEW YEAR (sangattt) , aku bertemakan buku dan nota untuk menjawab exam..cemerlang sangat kan.hehe.corporate finance. 

dulu masa Degree aku amik Islamic Banking dekat UiTM Shah Alam,3tahun study.sambung study dekat UIA Gombak, pursue in FINANCE,actually aku tak la genius dalam calculation ni, kalau nak suruh aku kira duet aku pandai la tapi amat la lemah bila mai tang nak kena kira dividend la tax la bla3 la (semua berkaitan dengan corporate finance laaa)

sebenarnya nak pursue in Islamic Banking and Finance.tapi yuran dia agak mahal for me yang tak ada scholarship ni.jadi plan dengan kawan ,kitorang ambil la master of science in Finance..

finance ni fun actually,easy rule, DON'T MAKE IT COMPLICATED UNLESS YOU WANT TO SOLVE IT IN COMPLICATED WAY. hahaha said genius friend of mine..so im trying to love figureS more than everythinggggg,hahaha..

jaga jaga budak Finance selalu kedekut,penah dengar tak pepatah ni?haha sebab budak finance sangat particular in numbers! for me bukan kedekut just TOO RIGID IN FIGURES.so we cant resist from counting and do double counting especially for MONEY! hahaha

by the way,alhamdulillah exam tadi ada yang boleh jawab ada yang tak boleh jawab,maklumla baru merangkak as a FINANCE student ni..so for me alhamdulilah,at least i still can write something on exam paper right? >.< 




No comments:

Post a Comment

TABUNG MASA DEPAN