tabung shopping!

Wednesday 5 December 2012

another one year


pHD? master ni pon aku masih merangkak,time nak exam ja mesti kelam kabut ,kalut semua rasa tak paham.banyak assignment la apa la (padahal aku memang seorang yang jenis buat kerja last minute). so hati rasa sangat takut nak jadi lecturer even dulu sangat2 nak jadi lecturer.(angan2) selepas tak layak nak jadi doktor tolong cucuk cucuk orang. T___T

nak jadi lecturer sebab utama boleh duduk dekat dengan mak aku.itu ialah reason aku yang paling utama.mak dah tua dan makin tua.sapa sanggup tinggai mak dia sorang2 dekat rumah.sapa sanggup? kalau ada yang sanggup tu,nauzubillah.sila bertaubat.

selain itu,boleh menyebarkan ilmu ilmu yang aku belajar kepada students aku nanti.semua itu ibadah.buat kerana Allah swt.

tapi sayangnya sebab aku ni memang seorang yang suka buat keja last minute dan ofcourse aku seorang yang penakut,takut nak cuba benda baru,takut macam2.jadi aku telah lepas kan peluang yang terbentang luas depan mata selama setahun ni.

jadi dengan keyakinan yang sedikit dan in shaa Allah yang makin menggunung ni,akan aku try ambil peluang tu nanti.next year.in shaa Allah. =)

'follow your heart' kalau rasa diri boleh buat,go ahead.syaitan selalu berada dengan kita dan melalaikan kita.selalu suruh kita buat kerja lambat,padahai kita mampo buat benda tu,tapi syaitan dok kata 'hang tak boleh buat,phd tu susah weh,mana boleh bla3' semua tu keja syaitan,nak bagi hamba Allah swt terpesong,keja dia lah.

Allah swt sentiasa bersama kita,kita yang menjauhiNya.jadi kita kena usaha,berdoa dan bertawakal,in shaa Allah semua menjadi.

sampai bila nak jadi penakut?=)

No comments:

Post a Comment

TABUNG MASA DEPAN