tabung shopping!

Tuesday 22 January 2013

padang besar dan siam


dari study week hujung bulan doblas dua ribu dua belas haritu,hati bersemangat nak p siam dengan family semua,sebab asyik2 dapat call dari mak 'kami nak p siam ni,barang murahhhhhhhhh sangat ni' ok jeles tersembul di situ.mana tak jeles bila dengar perkataan MURAH sedangkan aku memang lemah dengan benda2 murah ni..

kalau jumpa benda murah,dari nak beli satu ,terus TERbeli 4 5 6 7 #eh benda yang sama,tu laaa pesyen diri ini.pasrah~

jadi haritu kak aku balik sebab masing2 kalut dengan persiapan kenduri kahwin akak aku bulan dua nanti ni,tapi tetapppp ada masa nak p siam..gilo lah iolls suka sangat..terus mekap cecantik ,pakai cecantik maklumla nak p obesi (Sebab kena cop passport) ahaha.kalau takda passport pun boleh,guna border pass ja if tak salah RM10 SATU PERJALANAN UNTUK ORANG BUKAN KEDAH.IF KEDAH RM10 UNTUK 6BULAN.

siam ni bukan danok thailand bla3 tu.tapi dipanggil PADANG BESAR SEBELAH SIAM.kiranya padang besar dalam Malaysia pun ada,tapi kami p padang besar sebelah sana.


cuba teka akak tu juai apa? aku ingat juai coq pisang..tetapiiiii


ni ha uolls,sushi akak tu juai,satu lima puluh sen..comel gila sushi ni..aku yang tak suka makan pon terus rasa nak makan.tapi tak berapa berani nak makan sebab takut ada benda2 yang mencurigakan di letakkan dalam tu =.= 

itu ialah IKAN SALMON CELUP TEPUNG!!! SATU RM2 jaaaa....akak aku sangat lah seronok sebab murah hahaha jadi beli dua siap bungkuih untuk perjalanan balik dan untuk makluman KITA BOLEH GUNA DUET MALAYSIA.hehehe


TESCO LOTUS! hehehe kat sana pun ada tesco,kemain semangat aku bila nampak benda ni sebab sampai ja sana first shop kami masuk yang ni.hehe


MAGGI depa .HARGA 16bath tu ialah RM1.60 kita,jadi boleh ja bayar guna duet Malaysia.tapi takda tanda halal jadi kami tak beli la.


ni bahan mentah,tu daging 59bath,RM5.90 kita macam daging cincang la.


bahagian keropok.ada yang lebih kurang dengan kita,ada yang memang murah.



waaaa banyak sangat,rambang mata tapi zasss takut nak minum hahaha


aiskrim harga macam kita jugak.first aiskrim yang aku tengok ialah MAGNUM ALMOND hahaha sebab kita rm 4,sekali tengok depa pon 40bath,.jadi sama ja lah harga nya =.= pasrah tanpa membeliii haha

  air botol

aiskrim


kek!!! comel dan murah..
gewammmmm


cheese cake rm3.80 ja =.=








semua atas tu biscuit stick..nasib baik takdak yang macam PEPERO ALMOND tu.kalau dak memang aku amik dah hehehe


bahagian cashier.cashier dia comey sangat! haha.memang terpegun lah tengok tapi dia tak pandai berbahasa melayu huuuu
sorang cakap itik,sorang cakap ayam la kat situ masa aku bayar hehe


sweets



SNICKERS 20BATH =RM2!! silalah meleleh ayaq liuq tengok tu.
kat sini mahai uwaaaaa


  bahagian susu 


biskut oreo 29 bath


nivea lelaki tapi taktau murah ka tak kalau compare dengan Malaysia.hihi


deodorant nivea ni rasanya murah dari kita




gambar besar sebab unik! hahaha telur warna pink tapi aku taktau ni telur apa haha

telur masin


pengangkung kat kereta tu.32 bath.hihi nyaris2 nak beli nak bubuh kat porshe kiteeee hehe

  bahagian luar  TESCO LOTUS

spek mata tu nak beli tapi takdak harga,nak tanya tapi orang tu takpaham bahasa kita uwaaaa


atm depa ..warna pink gituuu.comel sangat.mesti ramai pelanggan wanita mihmih

tesco lotus ni actually besar 7ELEVEN kita jaaaa.hehe.kecik jaaaa.tapi nama ja tesco hehe


No comments:

Post a Comment

TABUNG MASA DEPAN