tabung shopping!

Wednesday 28 September 2011

mathematics


korang pernah rasa nak bubarkan subject mathematics (math) tak dalam silibus?ahha...tambah tambah additional mathematic (add math) kan?pehh dulu masa aku form 4 (sekarang bukan form 4,maksudnya aku dah tua T_T) aku amatlah meluat dengan subject add math ni..isk la..kalau time Add Math tu,mula la perut aku rasa memulas mulas,peluh memercik mercik (Dah macam cita seram) punyala gabra/gelabah tak mau belajaq..padahal belajaq ja add math tu..kalau tak paham,tanya la cikgu kan?tapi aku ni pelek sikit banyak,kalau tak paham takmau tanya..ohhh saya pemalo!



penah dengaq pepatah kata 'kalau tak tau kena tanya'..tapi untuk aku plak 'kalau tak tau,buat tak tau ja la' muehehehe..keji tak?sampai kesudah aku tak pandai pandai..tiap kali aku exam add math ja,aku blur,orang lain punya la relax jawab,tapi aku ni berpeluh peluh,macam amik exam pendidikan jasmani pulak..huhu..last last aku dalam F ,oh aku penah dapat 38%!! masa amik paper tu,rasa terjun masuk kolam! eisk la malu la woiii...tapi aku tetap cool dan tak tanya cikgu bila aku tak paham.muahahaha



lama lama barula aku jadi pandai sikit,sebab apa?sebab malam malam time orang tidor aku bangun study group dengan dua orang lagi member aku (gigih usaha!)..walaupon mata dah mengantuk tapi disebabkan dah nak dekat final exam kami bertungkus lumus,dan bila tak paham jugak ,KAMI P TANYA CIKGU GHANI! (time ni aku dah insaf dah,dah ketepikan rasa malu nak tanya ciku)  ohh aku sayang dia gila..sebab dia aku dapat add math A1! Ohh ini bukan riak,ni nak habaq bertapa pentingnya cikgu dalam diri kita. :)



time preparation class aku (aku dok sekolah asrama) dengan member yang lain p la kat Cikgu Ghani ni..haha yang paling cool belajaq dengan dia,dia akan baling kerusi kalau kita tak paham.muehehehe.kadang kadang kalau kita  tanya dia sebelum try betol2 nak solvekan soalan tu pun satgi dia kata macam macam.haha..gerun kot but still he's the best!  rasa nak qeyau bila dia buat macam tu mula mula,,tapi now aku rasa aku sayang dia gila,dan dia memang patut buat macam tu dulu,kalau tak sampai sekarang aku tak suka math!!



oh tiba tiba rasa nak jadi lecturer/cikgu nak ajaq Math..ada keja kosong tak kat Matrikulasi  mana2 nak p keja?huhu..tau tak cara nak apply keja jadi cikgu matrik? *erk apa kaitan ni..huhu kalau tau kongsi ya cara..thanks!*

No comments:

Post a Comment

TABUNG MASA DEPAN