tabung shopping!

Sunday 24 June 2012

small bug to giant bug


sebab murah aku beli jugak mainan "bebudak" (sebab word ni aku kena bahan dengan kak2 aku bertahun2 huuhuu) . sebab nak la jugak menampak kan kebudak budakkan ke dalam diri yang dah makin mentuakan diri,ahaha.failed bahasa Malaysia i tau kalau macam ni.benda comel ni i bought masa p vacation dengan family dekat Cameron Highlands haritu (lama dah! tapi baru boleh buat entry sebab nak tunggu small bug tu bertukar jadi giant!! haha)



snap segala benda aih aku ni,yang ni pon nak letak kan?hihi ni instruction how to make that cute bug to become the giant and smelly bug huhu sangat busuk tau uollss.


gigih nak buat experiment how big this bug can be,tu yang semangat letak sebelah duet limakupang tu hoiii.gigih!


see.again duet limakupang duduk atas perut bug yang besaq hehehe.tak la besaq mana sebelum experiment dilakukan hehe..actually ada pelbagai (pelbagai okeh,rasa banyak kosakata hari ini ) bentuk/jenis binatang yang ada,ada ular,pepatung,rerama.

ular tu aku tak amik sebab takut nanti ular betol datang =( childish me,but yes i was afraid because of that reason.huhu.pepatung tak amik sebab colour dia tak cantik haha,rerama pon sebab colour dia tak cantik.tu yang i pilih yellow greenish bug.,hoho


setelah yakin i dah snap semua gambar untuk dijadikan bahan bukti yang i berjaya hasilkan giant bug ni,i pun tauk (bahasa kedah!! buang ) bug tu dalam gelas air besar.

dia membesar ikut bekas uolls tau,lagi  besar bekas yang korang guna untuk letak dia ni,lagi besar la dia akan mengembang.tapi gelas ni ja yang paling besar aku ada,so aku letak ja la.jadi taktau la kalau aku letak dalam baldi nak basuh baju tu,jadi besaq mana la bug ni kan,scary okeh.hoho



nahhhhhhh hasilnyaaa setelah beberapa hariii,dah besar sama dengan gelas yang aku bubuh tu.tengok duet limakupang tu kecik ja atas perut dia,kalau dulu dia kecik ja.hehehe.

oh bau dia sangat la tak menyenangkan jadi lepas snap gambaq ni cepat2 i buang uolls,takkan la nak membela pulak kan?hewhew


experiment berjaya! 

hipotesis : semakin besar bekas air untuk bubuh bug tu,semakin besar bug tu akan mengembang

yes!! hahah



Heheheehe geli tauuu >.<

2 comments:

TABUNG MASA DEPAN