tabung shopping!

Thursday 21 June 2012

fit fitness , happy happier


ingat tak food pyramid ni semua ,masa dulu kecik kecik tak la kecik mana sangat tapi kat bangku sekolah rendah cikgu ajar pasai makanan sihat,makanan seimbang,makan untuk hidup bukan hidup untuk makan kan? tapi kalau aku dulu, hidup untuk makan dan tidur! lepas makan saya tidur ehehehe jadi hasilnya bolat macam bola sampai tak sedar diri dah bolat baju size xxl.sobs.baju cantik cantik size s tu pandang ja la,ambil bau orang kata kan. T_____T


sekarang dah risau dah pasai overweight ni,kalau dulu ada aku kesah?janji aku makan sedap,chicken chop,kfc,mcD,fast food di hujung jari uolls,haha. sekarang makin kesah la sebab makin tua makin banyak penyakit,sikit sikit nak sakit kalau dah overweight ni =(  jadi kena la diet! diettttt! ya saya dah mula diet untuk hidup yang lebih sihat!yessss!!*proud


kalau naik tangga mesti tercunggap cunggap,leteh berpeluh peluh habeh satu badan,sampai kat bilik tingkat atas tu terus kena salin baju mandi sebab badan peluh macam jogging satu tasik Darulaman tu huhu so aku nak elak dah dari asyik asyik leteh bila naik tangga,jalan skit dah leteh dengan mengurangkan berat badan.wajib untuk aku,tambah tambah i ni ada ciri ciri nak dapat asma yang hebat di masa tua.sobss


bila timbang berat lepas kita dah usaha diet untuk beberapa minggu, kompem rasa nak lompat ke bintang,eh btw,kalau kita buat lompat bintang macam selalunya time orentasi sekolah/kolej buat tu salah satu exercise tau,lagi banyak peluh dan kita happy ja sebab lompat bintang takla susah sangat kan?just lompat.kalau rajin lebih,boleh la skipping.kalau i,pitam,baru 10 kali,dah tercunggap uolls.teruk kan?*i admit! haha


salah satu sebab lain nak turunkan berat badan sebab nak sihat dan nak kawen >.< dah tua ni,mesti la fikir nak kawen =) benda baik jangan dilambatkan kan? pray for me aminnn 


alaaa malu la macam ni,happy marriage! sebab sihat tubuh badan!! =) 


pisang dan durian adalah musuh untuk orang yang berdiet! =)


No comments:

Post a Comment

TABUNG MASA DEPAN