tabung shopping!

Tuesday 14 February 2012

friendship



 first aku jumpa dia,dalam hati aku 'sombongnya muka dia'
sebab dia dikategorikan senior aku di universiti aku
sebab dia budak asasi dan aku pula budak matrik
kami berbeza

dia dengan geng geng dia
geng geng dia semua senior aku

rasa takut nak mulakan perbualan
sebab takut dia tak sudi jadi kawan aku
almaklumla dia senior 
dan dia pula lebih suka diam dalam kelas berbanding bercakap dan melawak kosong macam aku
bertambah la aku segan nak berkenalan dengan dia

payah gila nak tengok dia senyum
memang lucky gila kalau dapat tengok dia senyum
sumpah aku tak tipu
dan bila dia senyum
sungguh cantik dirinya
(sorry im not lesbian,im a straight person)

kami mula berkawan sampai sekarang
dan senyuman nya tak penah lekang dari bibirnya
kan lebih manis begitu

walopon sekarang kami terpisah dek kerana exam
aku percaya kami berjodoh untuk bersama 
bersama untuk belajar meneruskan perjuangan yang masih panjang
yang masih berlum selesai ini
masih ada peluang untuk kita ke kelas bersama2

dan aku dapat simpulkan 
'don't judge a book by its cover'

sebab walaopon dia kurang senyum 
tapi hatinya selalu senyum
dia baik,posotif thinker
dia sangat tabah menghadapi hidup
dan yang paling penting
dia tak sombong seperti mana first impression aku terhadap dia

dan dengan bangganya aku kata
ya,dia kawan aku
kami kenal bukan 10 tahun 12 tahun
cuma 4 tahun lalu kenal bersua muka
bertambah rapat setahun yang lalu
alhamdulillah sampai sekarang
dan aku harap persahabatan ini berkekalan hingga akhir hayat
till Jannah insyaAllah

#me also not very good in expressing my emotion
but im glad i have you here
=)

No comments:

Post a Comment

TABUNG MASA DEPAN