tabung shopping!

Sunday 19 February 2012

cactus make my life miserable


aku kalau bab bab nak tanam pokok memang aku lemah,sebab nya pokok tak kan hidup dengan subur nya bila aku yang tanam,tapi kalau mak yang tanam,mesti pokok tu semangat ja berbunga bunga siap tumbuh dengan lebatnya..kalau aku memang idokk laaa..

tapi bila p Cameron Highlands haritu,semangat gila nak menanam pokok.kan kat atas tu memang banyak pokok2 dan cactus dan memang dijual dengan harga yang MURAH!! 

jadi aku pon apa lagi,excited macam mak dan kak da la nak beli pokok.tapi aku tau dah kalau aku beli pokok dan nak tanam memang kompem mati punya pokok tu.jadi aku end up p pilih cactus 6 = RM10..huhu kalau dekat pasar malam 7 =RM10! murahhhh jadi sesapa yang p Cameron Highlands sila p pasar malam diaaaa tau >.<

lepas semangat pilih 6 cactus dekat UNCLE SAM (kedai yang KIMI main mainan sampai takmau turun ).lepas pilih2,aku pon tunjuk la kat mak aku sebab nak suruh mak aku pilih yang mana chantek yang mana senang hidup ka mana senang mati ka bla3..harapan dalam hati berbunga bunga dah siap dah ready nak g bayar kat abang cashier.

sekali mak kata 

' yang ni senang mati,yang ni pun senang mati,mak dah penah beli dulu,p pilih yang lain'

sebak di hati siapa yang tahu,cactus punya pasal aku frust gila.yang lain aku tak berapa suka sebab banyak duri,aku pilih cactus yang tak banyak duri sebab konon nya kalau dah besar senang la aku nak ubah pasu/bekas dia..

lepas mak cakap macam tu,aku pun pikir punya pikir end up TAKMAU BELI LANGSUNG cactus sebab aku YAKIN cactus tu takkan mampu hidup bila aku yang jaga.huhu.pasrah gila..bila dah turun dari Cameron Highlands regret gila sebab tak beli.at least kalau bukan untuk aku,tapi untuk kawan2 kan.mungkin kawan2 lebih peka dalam bab2 menjaga cactus ni kan.

*lately ni mood nak tanam pokok/bela haiwan sangat la tinggi.tapi dua2 hampa.T_____T

# btw, kat mana juai cactus dan pokok yang murah dan senang hidup??

No comments:

Post a Comment

TABUNG MASA DEPAN