tabung shopping!

Wednesday 12 September 2012

red velvet cupcake!!!!


disebabkan rajin mengodek cari recipe sana sini sebab nak improvekan skill baking (patutnya beljar cara memasak lauk pauk la kan tapi aku takkkk T______T) aku godek2 dekat www.joyofbaking.com , yang membuatkan aku confident nak buat cupcake red velvet ni sebab dalam website siap tunjuk video,memang senang la nak ikut (>.<) jadi terus laju2 beli barang dan buatttt


1 adunan recipe tu akan dapat dalam 12/13 cup ,ikut banyak mana kita letak adunan tu la.



ni hasilnya lepas bakar,nyummmmm,dia ala2 cake chocolate moist ja sebenarnya tapi colour merah hihi


yang bezakan red velvet dengan chocolate moist ialah atas cake ni ada CHEESE yang super nyumyyy,rasa nak cubit cake tu sikit2 calit makan dengan cheese saja hahaha,disebabkan aku buat untuk suka suka/makan ja bukan untuk jual buat masa ni la hihi jadi aku tak topping cupcake ni macam yang hampa dok beli kat kedai tu,yang cheese dia tinggi menggunung tu heww



lepas topping (jangan topping time panas2 sebab nanti cheese tu macam berminyak,so tunggu kek sejuk dulu ok?) letak dalam peti ais untuk bagi lagi sedap hehe.

apadia benda habuk2 atas cheese tu kan?hehe tu aku amik cake tu cubit kecil2 tabur atas cupcake tu,so menarik la sikit nak mamam hehe

sedappppp.sila buat.=)

2 comments:

  1. haney : cuba bukak website tu.www.joyofbaking.com =) kalau nak,nanti saya buat entry lain k,insha Allah =)

    ReplyDelete

TABUNG MASA DEPAN